Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie? Jak istniejemy na diecie, często powtarza się nam, że jedzenie na mieście jest złe. Rodzinny obiad w restauracji kojarzy się z potrzebą rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Nigdy nie musi oczywiście być. Wystarczy, iż będziemy przechodzić na uwadze kilka zasad, które odbędą, że z dowolnego spotkania z partnerem czy rodziną wyjdziemy z niewielkim żołądkiem i pięknym sumieniem. Jak wtedy jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Umieść na jedzenia z warzywami

Niezależnie z tego czy się odchudzamy, czy posiadamy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej zdrowej, zbilansowanej diety oraz nie powinniśmy ich wychodzić. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one znaczyć aż 50% talerza.

Dlatego chcąc się na obiad z linią lub ze przyjaciółkami do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania możne w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej stosują one twarz surówek oraz miksu warzyw przygotowywanych na parze lub w wodzie (najczęściej istnieje obecne marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli przyjmujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, czyli nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, iż to znaczy dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że karmiąc je, przytyjemy, ponieważ o ile nie będą one tłuczone z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą tworzyć wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, które nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń tłustych i smażonych

Obróbka termiczna dań to następna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy ciągniemy się na obiad czy kolację do restauracji. Jaki środek przygotowania dań jest wybitnie bliski osobom dbającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeśli będą obecne potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czyli na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z wyników pełnoziarnistych

Będąc na diecie, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych i wpisać na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w klubu gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i mięsa poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać należenia do klubów z fast foodami. Co skoro nie możemy z nich ulec? Spróbujmy poszukać restauracji, które proponują w swoim menu ich zdrowsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na długim, pełnoziarnistym cieście z niewielką częścią sera, warzywami i słabym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z chudym mięsem oraz rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania zrobione z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, także z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na okres diety podczas biznesowych kolacji czy rozwiązań ze przyjaciółmi warto zwolnić z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i ciężkich ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Miej na kaloryczne napoje

Pułapką na diecie potrafią stanowić słodzone i gazowane napoje. Najdoskonalszym podejściem jest woda, jeżeli przecież nie tworzymy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, które nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z obraną dietą jest całkiem lepsze, kiedy zamawiamy w naszej nam restauracji, w menu której znajdują się dania odpowiadające swym wymaganiom. Nie potrzebują zatem istnieć domy gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w możliwości fit. W wielu miejscach, które oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone lub gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, czy innym ważniejszym mieście, będzie całkiem prostszy ze powodu na szeroką ilość lokali. Jeśli istniejecie w Trójmieście, godną uwagi jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy odpowiedniejsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi także lekkie podsmażenie, a jeżeli chce nam na delikatnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej zbudować na kolejne środki obróbki, które pozwalają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na pewno powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na ogromnym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest uważanie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Rzeczywistość istnieje taka, że z zdrowego jedzenia oraz możemy przybrać na mierze. Będąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest ważne ze powodu na ostatnie, iż nie zawiera ona zalecie odżywczych a po jej zjedzeniu szybko komponujemy się głodni, natomiast w konsekwencji jemy więcej niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo pewno istniejemy obecnie najedzeni oraz wtedy polskie oczy i rozbudzone kubki smakowe potrzebują więcej, natomiast nie nasz żołądek.
Myśl o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, iż będziemy przechodzić na uwadze opisane zasady. Gdyby ich uważamy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Miejmy również, że najistotniejszy jest umiar oraz nie zawsze warto na skalę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 vote
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments